רכבים חשמליים מכילים פחות רכבים נעים, נוזלים ושמנים והמנועים שלהם נהנים מאמינות רבה יותר מאשר מנועים מבוססי בעירה פנימית ולכן עלות ההחזקה שלהם נמוכה יותר והם יצטרכו לראות מוסך פחות. עם זאת, טיפולים למכונית חשמלית עדיין קיימים והעלויות לא אפסיות ולעיתים נדרש טיפול מיוחד. אז מה צריך לדעת על טיפולים למכונית חשמלית? נתמצת את המידע הרלוונטי במאמר זה
טיפולים במכונית חשמלית – הרבה פחות מאשר במכונית רגילה
כל נהג שהחזיק בחייו רכב מנוע מבוסס בעירה מכיר את הטיפולים שרכבים כאלו צריכים לעבור: טיפולים גדולים או קטנים, טיפול במצתים, מסנן שמן, פילטר אוויר, נוזל תיבת הילוכים, טיפול 10,000 ק"מ ובעצם מה לא. מנוע בעירה מכיל כל כך הרבה חלקים שזזים כל הזמן ולכן אין מה להתפלא שרכבים אלו כל הזמן צריכים לראות מוסך ולעבור טיפולים ובסופו של דבר לכל אלו יש משמעות כלכלית לא קטנה בכלל.
לכן בהשוואה לטיפולים שדורש רכב רגיל, רכב חשמלי באמת לא מצריך הרבה טיפול ועלויות התחזוקה נמוכות בהרבה אך אינן אפסיות.
מהם הטיפולים שצריך לעבור רכב חשמלי?
על אף שרכבים חשמליים זקוקים לפחות טיפול מרכבים רגילים באופן משמעותי, עדיין יש פעולות שיש לבצע בהתאם לסוג ודגם הרכב אחת לתקופה גם אם רוב הפעולות לא מצריכות טיפול מסיבי והחלפת רכיבים אלא בעיקר בדיקות.
כך למשל רכבי e-tron של אאודי מצריכים שגרת בדיקות הכוללת בדיקות עובי רפידות הבלמים ותקינות שקע הטעינה אחת לשנה, וכן אחת לשנתיים נדרש לרענן את נוזל הקירור של הדיפרנציאל הקדמי והאחורי ולבדוק את מפלס נוזל הקירור של המערכת החשמלית והסוללה.
כמו כן, יש בדיקות וטיפולים שמצריך כל רכב כולל רכב חשמלי כמו למשל החלפה של נוזל הבלמים כל שנתיים או לאחר שעבר הרכב מרחק מסוים.
תחזוקת צמיגים ברכב חשמלי
בכל הקשור לצמיגים, נדרשת תחזוקה רבה יותר ברכב חשמלי לעומת רכב רגיל וזאת בשל הבדלי המשקל בין הרכבים (רכב חשמלי כבד יותר). הצמיגים והחישוקים ברכב חשמלי גדולים יותר ולכן מחירם יהיה גבוה יותר. על אף שצמיגים המתאימים לרכבים חשמליים מיוצרים כיום גם על ידי מותגים "עממיים" ולא רק מותגי פרימיום, המחירים עדיין יחסית גבוהים אם כי יורדים עם הזמן.
האם יש צורך במכון רישוי מיוחד לטסט?
לא. כל מכון רישוי המוכר לפי חוק יכול לערוך טסט גם לרכב חשמלי.
ומה לגבי טיפולים במוסך?
כאן זה נהיה מעט מורכב יותר. לא כל מוסך רשאי לערוך טיפול ברכב חשמלי ומוסכים צריכים לקבל רישיון לטיפול ברכב חשמלי בהתאם לדרישות החוק.
קרא עוד:
בשורה התחתונה – תחזוקה זולה יותר
על אף מה שנכתב כאן על עלויות הצמיגים והצורך בתחלופה רבה יותר שלהם והעובדה שרכב חשמלי כן מצריך טיפול, בסופו של דבר תדירות הטיפולים נמוכה יותר ובשילוב עלויות האנרגיה הנמוכות מתקבל שתחזוקת ותפעול רכב חשמלי זולים הם האפשרות הזולה בהשוואה לרכב מנוע בעירה.